Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, cilt.1, sa.2, ss.148-165, 2010 (Hakemli Dergi)
Matematik öğretmenlerinin dinamik yazılımları etkin bir ders aracı olarak
kullanabilmelerini sağlamanın özellikle ülkemizde önemli bir öğretmen yetiştirme
sorunu olduğu söylenebilir. Bu durumu iyileştirme çabalarına katkı sağlamak üzere
3. Gelecek İçin Öğrenme Konferansı bünyesinde Avrasya GeoGebra Toplantısı
(AGT) olarak isimlendirilen bir toplantı kapsamında Türkiye’nin farklı şehirlerinden
katılan 100’e yakın öğretmene yönelik 2 gün boyunca toplam 6 saat “GeoGebra’yı
matematik eğitiminde kullanma” konulu bir çalıştay düzenlenmiştir. Bu çalıştayda
öğretmenlere GeoGebra’nın temel özellikleri ile ilgili bilgiler vermenin yanında,
kendilerine uygulamalar yapma fırsatı sunulmuş ve sınıf ortamlarında
kullanılabilecek örnek etkinliklerin yapım aşamaları uygulamalı olarak
gösterilmiştir. Öğretmenler, kendilerine yönelik bu çalıştaya ek olarak GeoGebra
konulu yerli ve yabancı araştırmacılar tarafından hazırlanan bildirileri de dinleme
fırsatı da bulmuşlardır. Toplantının sonunda uygulanan bir veri toplama formu ile
öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Bu makalenin amacı, çalıştaya katılan
öğretmenlerin dinamik geometrik yazılı GeoGebra hakkında görüşlerini ve birincisi
düzenlenen Avrasya GeoGebra toplantısının öğretmenler üzerinde bıraktığı etkiyi
değerlendirmektir. Öğretmenlerin, GeoGebra’yı ücretsiz olması, Türkçe olarak da
kullanılabilmesi, kullanıcı dostu arayüzü, kullanımındaki kolaylık ve geometri ile
cebir arasındaki ilişkileri dinamik olarak ortaya koyabilme potansiyeli gibi öne çıkan
özellikleri ile tercih edilebilir ve gerçek sınıf ortamlarında kullanılabilir buldukları
tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler, AGT’yi çok verimli bir hizmet içi eğitim
olarak değerlendirdiklerini belirtmişlerdir.