Matematik Öğretmenlerinin Avrasya GeoGebra Toplantısı Kapsamında Dinamik Matematik Yazılımı GeoGebra ile Tanıştırılması ve GeoGebra Hakkındaki Görüşleri


Kabaca T., Aktümen M., AKSOY Y., Bulut M.

Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, cilt.1, sa.2, ss.148-165, 2010 (Hakemli Dergi)

Özet

Matematik öğretmenlerinin dinamik yazılımları etkin bir ders aracı olarak

kullanabilmelerini sağlamanın özellikle ülkemizde önemli bir öğretmen yetiştirme

sorunu olduğu söylenebilir. Bu durumu iyileştirme çabalarına katkı sağlamak üzere

3. Gelecek İçin Öğrenme Konferansı bünyesinde Avrasya GeoGebra Toplantısı

(AGT) olarak isimlendirilen bir toplantı kapsamında Türkiye’nin farklı şehirlerinden

katılan 100’e yakın öğretmene yönelik 2 gün boyunca toplam 6 saat “GeoGebra’yı

matematik eğitiminde kullanma” konulu bir çalıştay düzenlenmiştir. Bu çalıştayda

öğretmenlere GeoGebra’nın temel özellikleri ile ilgili bilgiler vermenin yanında,

kendilerine uygulamalar yapma fırsatı sunulmuş ve sınıf ortamlarında

kullanılabilecek örnek etkinliklerin yapım aşamaları uygulamalı olarak

gösterilmiştir. Öğretmenler, kendilerine yönelik bu çalıştaya ek olarak GeoGebra

konulu yerli ve yabancı araştırmacılar tarafından hazırlanan bildirileri de dinleme

fırsatı da bulmuşlardır. Toplantının sonunda uygulanan bir veri toplama formu ile

öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Bu makalenin amacı, çalıştaya katılan

öğretmenlerin dinamik geometrik yazılı GeoGebra hakkında görüşlerini ve birincisi

düzenlenen Avrasya GeoGebra toplantısının öğretmenler üzerinde bıraktığı etkiyi

değerlendirmektir. Öğretmenlerin, GeoGebra’yı ücretsiz olması, Türkçe olarak da

kullanılabilmesi, kullanıcı dostu arayüzü, kullanımındaki kolaylık ve geometri ile

cebir arasındaki ilişkileri dinamik olarak ortaya koyabilme potansiyeli gibi öne çıkan

özellikleri ile tercih edilebilir ve gerçek sınıf ortamlarında kullanılabilir buldukları

tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler, AGT’yi çok verimli bir hizmet içi eğitim

olarak değerlendirdiklerini belirtmişlerdir.