Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, cilt.10, sa.2, ss.99-122, 2011 (SCI-Expanded)
Bu makale, kültürel imgenin özelliklerini, “Türkiye’nin AB imgesi” örneği üzerinden irdelemekte; bunu, ötekileş(tir)me ve benzeş(tir)me bağlamlarında, antropolojik bir perspektifle tartışmaktadır. Her kültürün, geçmişi ve bugünüyle, bir diğer kültür (ya da kültürler) ile ilişki ve etkileşiminden kaynaklanan bir kültürel imge üretimi bulunduğu düşüncesiyle makale, imge ve imge üretiminin, aidiyeti sağlama ve kültürel sınırları çizmekte kullanıldığı iddiasını öne sürmektedir. Yazarın doktora tez araştırması bağlamında oluşturduğu makalesi, bir alan araştırması ve literatür taraması ile oluşturulmuştur. Makale, öğrencilerin bugünkü AB imgesinin, geçmişteki Avrupa imgesinden evrildiği; Avrupa’nın bir kıta olmakla kalmayıp, bir kimliklendirme biçiminin de adı haline dönüştüğü sonucuna varmaktadır. Yanı sıra AB imgesi’nin kısıtlı bilgi, önyargılar ve stereotipler üzerinden oluşturulduğu; Avrupalılara güvenilmediği ve şüpheyle yaklaşıldığı ortaya konmaktadır.