REKLAM VE FOTOĞRAFIN TARİHİ SÜREÇ İÇERİSİNDEKİ İŞBİRLİĞİ VE ÖRNEK BİR UYGULAMA


Aybay C., Çeken B.

İdil Sanat ve Dil Dergisi, cilt.10, sa.79, ss.494-504, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 10 Sayı: 79
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.7816/idil-10-79-10
  • Dergi Adı: İdil Sanat ve Dil Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Linguistic Bibliography, MLA - Modern Language Association Database, Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.494-504
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Artan bilgi ve gelişen teknoloji pek çok alanın hızlı bir değişim sürecine girmesine neden olmuştur. Bu değişimler hemen hemen her alanda makineleşmenin başladığı Endüstri Devrimi (1760-1840) ile birlikte büyük bir ivme kazanmış, dolayısıyla sanat ve tasarım alanları da bu süreçten etkilenmiştir. Fotoğraf ile ilgili çalışmaların başlayıp ivme kazanması da Endüstri Devrimi ile gerçekleşmiştir. Bu araştırmanın amacı, gelişen bu süreç içerisinde reklam ve fotoğrafın bir araya geldiği günden bugüne kadar birlikte geçirdikleri işbirliği sürecini ve bu sürecin önemini literatür tarama teknikleri ile ortaya koymaktır. Çalışma; fotoğrafın reklam için ne kadar önemli bir görsel öğe olduğunu, fotoğrafın grafik tasarımdaki yeri ve önemini ortaya çıkarma açısından önemlidir.