Yaşam Boyu Hemşirelik Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.102-127, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, salgın döneminde uzaktan
eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin mesleki
öz-yeterlik düzeylerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma
yönteminin tarama deseninden
faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini,
Akdeniz bölgesindeki bir devlet
üniversitesinde Hemşirelik bölümü dördüncü
sınıfta öğrenim gören 284 öğrenci
oluşturmuştur. Literatürde mevcut olan
“Hemşirelik Mesleği Öz-Yeterlilik Ölçeği
(HMÖYÖ)” için geçerlik ve güvenirlik
çalışması yapıldıktan sonra, araştırmada veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin
HMÖYÖ puanlarının yüksek, hemşirelik
mesleğine kendisini uygun hissedenlerin ve
uzaktan eğitimlere daha sık katılan
öğrencilerin HMÖYÖ toplam puanlarının
yüksek olduğu tespit edilmiştir. Hemşirelik
mesleği öncesi ve eğitim döneminde özyeterlik düzeylerinin incelenmesine ve ileride
daha fazla kullanılacak uzaktan eğitimin
etkililiğinin ve kalitesinin artırılması
gerekmektedir. Uygulamalı eğitimlerde
kullanılacak uzaktan eğitim yönteminin
geliştirilerek, öğrencinin aktif katılımını
artırmasını önermekteyiz.