Geographies Planning and Tourism Studios, cilt.4, sa.1, ss.32-46, 2024 (Hakemli Dergi)
Rekabet çevrelerinde ve teknolojideki hızlı değişimden dolayı nitelikli insanların kazanılması ve elde tutulmasına duyulan ihtiyaç her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. İşletmelerde çalışanların kariyer yönetiminin etkili bir şekilde uygulanabilmesini sağlayacak örgütsel stratejilerin yönetim tarafından planlanması gerekmektedir. Kariyerinde ulaştığı düzeyden tatmin olmayan veya kariyer hedeflerine ulaşamayan çalışanların elde tutulması oldukça zor hale gelmektedir. Bu araştırmanın temel amacı otellerde kariyer yönetimi uygulamaları ile çalışanların kariyer tatmini ilişkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Kapadokya bölgesinde bir alan araştırması yapılmıştır. 4 ve 5 yıldızlı otellerin çalışanlarından anket tekniği ile kolayda örnekleme yöntemiyle 400 veri toplanmıştır. Veri analizi kapsamında, bazı merkezi eğilim ölçütleri ile değişkenlerin alt boyutlarını ortaya çıkarmak için açıklayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Değişkenler arası ilişkileri incelemek üzere Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Analizler sonucunda, otellerde işin niteliğine uygun personel seçimi yapma, çalışanların yeteneklerine göre görev ve yetkiler verme, işe yeni başlayan çalışanlar için eğitim verme ve çalışanların yaptıkları iş konusunda ne kadar başarılı olduklarının değerlendirmeye yönelik uygulamaların yoğun şekilde yapıldığı anlaşılmıştır. Diğer taraftan otellerde çalışanların üst görevlere ulaşabilmesi için izleyecekleri yolların önceden belirleme, çalışanlara mesleklerinde ilerlemeleri konusunda gerekli örgütsel yardım verme, personelin gelecekte çalışabileceği işleri planlamaya yönelik uygulamaların ise oldukça az yapıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca, otellerin kariyer yönetimi uygulamaları ile çalışanların kariyer tatmini arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu ortaya koyulmuştur.