Bu çalışma, çeşitli benzin-biyodizel yakıt karışımlarıyla çalışan bir kıvılcım ateşlemeli (SI) motorun performans ve emisyon davranışlarını deneysel olarak incelemektedir. Deneylerde saf benzin (B100), %95 benzin + %5 biyodizel (B95BD5) ve %90 benzin + %10 biyodizel (B90BD10) içeren yakıt karışımları; 0,9, 1,0 ve 1,1 hava fazlalık katsayıları (λ) altında test edilmiştir. Kullanılan motor, dört silindirli, dört zamanlı ve çok noktalı enjeksiyon (MPFI) sistemine sahip bir SI motor olup, testler Eddy-Current tipi bir şasi dinamometresinde 1500 dev/dak motor hızı ve %25 yük (yaklaşık 30 kW) altında gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, özellikle %5 oranında biyodizel ilavesinin hacimsel verimde iyileşme sağladığını, özgül fren yakıt tüketimini azalttığını ve yanmamış hidrokarbon (HC) ile karbonmonoksit (CO) gibi zararlı emisyonların düşmesine katkı sunduğunu göstermektedir. Bu bulgular, benzin-biyodizel karışımlarının kısmi yük ve fakir yanma koşullarında kıvılcım ateşlemeli motorlarda başarıyla kullanılabileceğini ve hem performans hem de çevresel açıdan avantajlar sunduğunu ortaya koymaktadır.
This study presents an experimental investigation into the performance and emission behavior of a spark ignition (SI) engine operated with various Gasoline-Biodiesel fuel blends. The tested mixtures included pure gasoline (B100), 95% gasoline with 5% biodiesel (B95BD5), and 90% gasoline with 10% biodiesel (B90BD10), examined under excess air ratios (λ) of 0.9, 1.0, and 1.1. The engine employed was a four-cylinder, four-stroke, multi-point fuel injection (MPFI) SI engine, tested on an eddy-current chassis dynamometer at 1500 rpm and 25% load (approximately 30 kW). Findings indicate that the inclusion of biodiesel particularly at 5% resulted in improved volumetric efficiency and reduced brake specific fuel consumption, alongside noticeable decreases in harmful emissions such as unburned hydrocarbons (HC) and carbon monoxide (CO). These results suggest that gasoline-biodiesel blends are viable for use in SI engines operating under partial load and lean-burn conditions, offering both environmental and performance advantages.