SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI


Başarır M.

  • Dersin Düzeyi: Doktora
  • Tasarlanan Ders Kodu: HİT 606
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik
  • Akademik Yıl: 2018 - 2019
  • Ders İçeriği:
    Dersin adıDersin seviyesiDersin koduDersin tipiDersin dönemiYerel krediAKTS kredisiDers bilgileri
    SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARIÜçüncü düzeyHİT 606Seçmeli26.006.00Yazdır

       

    Dersin tanımı
    Ön koşul dersleriYok
    Eğitimin diliTürkçe
    KoordinatörDR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BAŞARIR
    Dersi veren öğretim eleman(lar)ıDr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
    Yardımcı öğretim eleman(lar)ıYok
    Dersin veriliş şekliYüzyüze/konferans/sunum
    Dersin amacıKurum ve kuruluş amaçlarına uygun sosyal sorumluluk kampanyaları tasarlamak.
    Dersin tanımıSosyal sorumluluk kampanyalarının gelişim süreci aktarılarak planlanmasına yönelik bilgi verilir ve örnek olaylar analiz edilir.


    Dersin içeriği
    1-Kurumları sosyal sorumluluğa iten toplumsal gelişmeler.
    2-Sosyal sorumluluğun tanımı ve boyutları.
    3-Sosyal sorumluluk yaklaşımları.
    4-Sosyal sorumlulukla ilişkili kavramlar
    5-Sosyal sorumluluk kampanyalarında STK''ların rolü.
    6-Sosyal sorumluluk srtratejileri ve adımları.
    7-Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Uygulamaları
    8-Sosyal Sorumlulukta Küresel Yaklaşım
    9-Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri
    10-Sosyal sorumluluk kampanya süreci: Araştırma (Durum analizi, konu analizi, paydaş beklentisi,rakip analizi).
    11-Sosyal sorumluluk kampanya planlama süreci: Stratejik planlama (Hedef, amaç, medya,etkinlik, bütçe vb).
    12-Sosyal sorumluluk kampanya planlama süreci:Uygulama
    13-Sosyal sorumluluk kampanya planlama süreci:Değerlendirme
    14-Sosyal sorumluluk ve etik.
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-


    Dersin öğrenme çıktıları
    1-Kurumları sosyal sorumluluğa iten toplumsal nedenleri kavrar.
    2-Sosyal sorumluluğun boyutlarını sıralar.
    3-Sosyal sorumluluk yaklaşımlarını bilir.
    4-Sosyal sorumluluk kampanyası planlamasını yapar.
    5-
    6-
    7-
    8-
    9-
    10-


    *Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
    1-Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
    2-Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
    3-Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
    4-Ekip çalışması becerisinin kazanılması
    5-İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
    6-Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    7-Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    8-Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
    9-
    10-
    11-
    12-
    13-
    14-
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-
    Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder


    Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
     SayısıSüresi (saat)Sayı*Süre (saat)
    Yüz yüze eğitim14342
    Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler21530
    Sunum / Seminer hazırlama21020
    Kısa sınavlar000
    Ara sınavlara hazırlık11010
    Ara sınavlar111
    Proje (Yarıyıl ödevi)000
    Laboratuvar000
    Arazi çalışması000
    Yarıyıl sonu sınavına hazırlık12020
    Yarıyıl sonu sınavı111
    Araştırma000
    Toplam iş yükü  152
    AKTS  6.00


    Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
    Yarıyıl içi değerlendirmeSayısıKatkı Yüzdesi
    Ara sınav140
    Kısa sınav00
    Ödev00
    Yarıyıl içi toplam 40
    Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı 40
    Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı 60
    Genel toplam 100


    Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
    Ders kitabıVan Het Hof, S., and S. Hoştut. "Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramlar, Uygulama ve Örnekler (1)." Ankara: Nobel Basım Yayıncılık (2015).
    Yardımcı KaynaklarÖzüpek, M. Nejat. Kurum imajı ve sosyal sorumluluk. Tablet Kitabevi, 2005. Solmaz, Başak. "Kurumsal İletişim Yönetimi." Tablet Kitapevi, Konya s 52 (2007).