| Dersin adı | Dersin seviyesi | Dersin kodu | Dersin tipi | Dersin dönemi | Yerel kredi | AKTS kredisi | Ders bilgileri |
| İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | İkinci düzey | HİT 531 | Seçmeli | 1 | 6.00 | 6.00 | Yazdır |
| Dersin tanımı |
| Ön koşul dersleri | Yok |
| Eğitimin dili | Türkçe |
| Koordinatör | Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR |
| Dersi veren öğretim eleman(lar)ı | Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR |
| Yardımcı öğretim eleman(lar)ı | Yok |
| Dersin veriliş şekli | Yüzyüze/konferans/sunum |
| Dersin amacı | İnsan ilişkilerinin sağlıklı yürümesi için teorik alt yapı oluşturmak. |
| Dersin tanımı | İnsan ilişkileri ve iletişimde ortaya konulan sosyo psikoloji kuramlar anlatılır. |
| Dersin içeriği |
| 1- | Watzlawick ve arkadaşlarının temel iletişim varsayımları |
| 2- | İnsan İlişkileri Alanındaki Gelişmeler Psikanaliz, Davranışcı, Fenomonolojik |
| 3- | İletişim tarzları/düzeyleri Kabullenme, reddetme ve yoksayma/umursamama |
| 4- | Sosyal Psikoloji Kuramları a-Bilişsel Tutarlılık Kuramları |
| 5- | Sosyal Psikoloji Kuramları b- Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler |
| 6- | Sosyal Psikoloji Kuramları b-Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler |
| 7- | Sosyal Psikoloji Kuramları c-Duygusal Kuramlar |
| 8- | Sosyal Psikoloji Kuramları d-Sevgi ve Hoşlanma Türlerine İlişkin Görüşler |
| 9- | Sosyal Psikoloji Kuramları e-İlişki Kuramları |
| 10- | Gelişim Psikolojisi Kuramları i. Psikanalitik Kuramlar ii. Bilişsel Görüş iii. Biyolojik Kökenli Görüş |
| 11- | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati |
| 12- | Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Kendini Açma |
| 13- | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Güvengenlik |
| 14- | Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme |
| 15- | |
| 16- | |
| 17- | |
| 18- | |
| 19- | |
| 20- |
| Dersin öğrenme çıktıları |
| 1- | Toplumsal yaşantıda sağlıklı iletişim kurmayı sağlar. |
| 2- | Beşeri ilişkilerde karşılan durumların teorik çözümlemesini yapar. |
| 3- | Empatik iletişim kurma becerisini artırır. |
| 4- | İletişim çatışmalarında alternatif çözümler geliştirir |
| 5- | İnsan ilişkilerinde güvengenliği artırır. |
| 6- | insani ilişkilerdeki davranışların ardındaki tutumları açıklar. |
| 7- | İnsan ilişkilerinde ödül ve cezayı etkin kullandırır. |
| 8- | |
| 9- | |
| 10- |
| *Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi |
| 1- | Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi | |
| 2- | Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi | |
| 3- | Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi | |
| 4- | Ekip çalışması becerisinin kazanılması | |
| 5- | İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması | |
| 6- | Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması | |
| 7- | Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması | |
| 8- | Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması | |
| 9- | ||
| 10- | ||
| 11- | ||
| 12- | ||
| 13- | ||
| 14- | ||
| 15- | ||
| 16- | ||
| 17- | ||
| 18- | ||
| 19- | ||
| 20- | ||
| Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder | ||
| Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü |
| Sayısı | Süresi (saat) | Sayı*Süre (saat) | |
| Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödevler | 2 | 25 | 50 |
| Sunum / Seminer hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| Kısa sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Ara sınavlara hazırlık | 1 | 15 | 15 |
| Ara sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Proje (Yarıyıl ödevi) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Arazi çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | 1 | 20 | 20 |
| Yarıyıl sonu sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma | 0 | 0 | 0 |
| Toplam iş yükü | 147 | ||
| AKTS | 6.00 |
| Değerlendirme yöntemleri ve kriterler |
| Yarıyıl içi değerlendirme | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
| Ara sınav | 1 | 40 |
| Kısa sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yarıyıl içi toplam | 40 | |
| Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı | 40 | |
| Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı | 60 | |
| Genel toplam | 100 |
| Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri |
| Ders kitabı | Hortaçsu, Nuran. İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi, 2003. |
| Yardımcı Kaynaklar | Cüceloğlu, Doğan. "İnsan insana." İstanbul: Remzi Kitabevi (2000). Gürüz, Demet, Eğinli TA, and Kişilerarası İletişim. "Bilgiler-Etkiler-Engeller." Ankara, Nobel Yayın 3 (2015). |