İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM


Başarır M.

  • Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: HİT 531
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik
  • Akademik Yıl: 2018 - 2019
  • Ders İçeriği:
    Dersin adıDersin seviyesiDersin koduDersin tipiDersin dönemiYerel krediAKTS kredisiDers bilgileri
    İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMİkinci düzeyHİT 531Seçmeli16.006.00Yazdır
       
    Dersin tanımı
    Ön koşul dersleriYok
    Eğitimin diliTürkçe
    KoordinatörDr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
    Dersi veren öğretim eleman(lar)ıDr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
    Yardımcı öğretim eleman(lar)ıYok
    Dersin veriliş şekliYüzyüze/konferans/sunum
    Dersin amacıİnsan ilişkilerinin sağlıklı yürümesi için teorik alt yapı oluşturmak.
    Dersin tanımıİnsan ilişkileri ve iletişimde ortaya konulan sosyo psikoloji kuramlar anlatılır.

    Dersin içeriği
    1-Watzlawick ve arkadaşlarının temel iletişim varsayımları
    2-İnsan İlişkileri Alanındaki Gelişmeler Psikanaliz, Davranışcı, Fenomonolojik
    3-İletişim tarzları/düzeyleri Kabullenme, reddetme ve yoksayma/umursamama
    4-Sosyal Psikoloji Kuramları a-Bilişsel Tutarlılık Kuramları
    5-Sosyal Psikoloji Kuramları b- Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
    6-Sosyal Psikoloji Kuramları b-Ödül ve Zararı Temel Alan Görüşler
    7-Sosyal Psikoloji Kuramları c-Duygusal Kuramlar
    8-Sosyal Psikoloji Kuramları d-Sevgi ve Hoşlanma Türlerine İlişkin Görüşler
    9-Sosyal Psikoloji Kuramları e-İlişki Kuramları
    10-Gelişim Psikolojisi Kuramları i. Psikanalitik Kuramlar ii. Bilişsel Görüş iii. Biyolojik Kökenli Görüş
    11-Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Empati
    12-Kişilerarası İlişkiler Ve İletişimde Kendini Açma
    13-Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Güvengenlik
    14-Kişilerarası İlişkilerde Çatışma ve Çatışma Çözme
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-

    Dersin öğrenme çıktıları
    1-Toplumsal yaşantıda sağlıklı iletişim kurmayı sağlar.
    2-Beşeri ilişkilerde karşılan durumların teorik çözümlemesini yapar.
    3-Empatik iletişim kurma becerisini artırır.
    4-İletişim çatışmalarında alternatif çözümler geliştirir
    5-İnsan ilişkilerinde güvengenliği artırır.
    6-insani ilişkilerdeki davranışların ardındaki tutumları açıklar.
    7-İnsan ilişkilerinde ödül ve cezayı etkin kullandırır.
    8-
    9-
    10-

    *Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
    1-Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
    2-Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
    3-Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
    4-Ekip çalışması becerisinin kazanılması
    5-İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
    6-Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    7-Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    8-Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
    9-
    10-
    11-
    12-
    13-
    14-
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-
    Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

    Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
     SayısıSüresi (saat)Sayı*Süre (saat)
    Yüz yüze eğitim14342
    Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler22550
    Sunum / Seminer hazırlama224
    Kısa sınavlar000
    Ara sınavlara hazırlık11515
    Ara sınavlar111
    Proje (Yarıyıl ödevi)000
    Laboratuvar000
    Arazi çalışması000
    Yarıyıl sonu sınavına hazırlık12020
    Yarıyıl sonu sınavı111
    Araştırma000
    Toplam iş yükü  147
    AKTS  6.00

    Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
    Yarıyıl içi değerlendirmeSayısıKatkı Yüzdesi
    Ara sınav140
    Kısa sınav00
    Ödev00
    Yarıyıl içi toplam 40
    Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı 40
    Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı 60
    Genel toplam 100

    Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
    Ders kitabıHortaçsu, Nuran. İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi, 2003.
    Yardımcı KaynaklarCüceloğlu, Doğan. "İnsan insana." İstanbul: Remzi Kitabevi (2000). Gürüz, Demet, Eğinli TA, and Kişilerarası İletişim. "Bilgiler-Etkiler-Engeller." Ankara, Nobel Yayın 3 (2015).