| Dersin adı | Dersin seviyesi | Dersin kodu | Dersin tipi | Dersin dönemi | Yerel kredi | AKTS kredisi | Ders bilgileri |
| KONU GÜNDEM YÖNETİMİ | İkinci düzey | HİT 548 | Seçmeli | 2 | 6.00 | 6.00 | Yazdır |
| Dersin tanımı |
| Ön koşul dersleri | Yok |
| Eğitimin dili | Türkçe |
| Koordinatör | DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BAŞARIR |
| Dersi veren öğretim eleman(lar)ı | Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR |
| Yardımcı öğretim eleman(lar)ı | Yok |
| Dersin veriliş şekli | Yüzyüze/konferans/sunum |
| Dersin amacı | Kamuoyu oluşturma sürecinde ortam araçların kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak. |
| Dersin tanımı | Kamuoyuna taşınan gündem ve konuların lehte kullanılmasına yönelik geliştirilen teoriler ve uygulama örnekleri sunulur. |
| 1- | Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi. |
| 2- | Stratejik halkla ilişkiler ve uygulama alanları. |
| 3- | Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi. |
| 4- | Kamuoyu nedir? Gelişimini ortaya çıkartan faktörler nelerdir? |
| 5- | Gündem Kurma modeli, temel varsayımları. |
| 6- | Issue management kavramının çıkışı, ilk uygulayıcıları neler yapmışlar konuyu nasıl açıklamışlar. |
| 7- | Hainsworth ve Meng’in konu/sorun yaşam döngüsü. |
| 8- | Konu yönetim modelleri, süreç içerisindeki evreleri. |
| 9- | Grunıg ve Repper’in 7 aşamalı stratejik halkla ilişkiler süreci. |
| 10- | Konu yönetimi ile kriz yönetimi arasındaki ilişki. |
| 11- | Konu yönetimi ile risk yönetimi arasındaki ilişki. |
| 12- | Konu yönetimi ile algı yönetimi arasındaki ilişki. |
| 13- | Konu yönetiminin kuruma kazandırdıkları. |
| 14- | Konu/sorun yönetimi örnek olaylar. |
| 15- | |
| 16- | |
| 17- | |
| 18- | |
| 19- | |
| 20- |
| Dersin öğrenme çıktıları |
| 1- | Kamuoyunu gelişim göstermesine sebep olan toplumsal gelişmeleri kavrar. |
| 2- | Kamuoyu oluşumunda etki eden faktörleri kavrar. |
| 3- | Gündem oluşturma ve medya ilişkisini anlar. |
| 4- | Kurumlar açısından çevre uyumunun önemini kavrar. |
| 5- | Kriz ve risk altında konulara ilişkin plan geliştirir. |
| 6- | |
| 7- | |
| 8- | |
| 9- | |
| 10- |
| *Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi |
| 1- | Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi | |
| 2- | Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi | |
| 3- | Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi | |
| 4- | Ekip çalışması becerisinin kazanılması | |
| 5- | İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması | |
| 6- | Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması | |
| 7- | Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması | |
| 8- | Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması | |
| 9- | ||
| 10- | ||
| 11- | ||
| 12- | ||
| 13- | ||
| 14- | ||
| 15- | ||
| 16- | ||
| 17- | ||
| 18- | ||
| 19- | ||
| 20- | ||
| Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder | ||
| Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü |
| Sayısı | Süresi (saat) | Sayı*Süre (saat) | |
| Yüz yüze eğitim | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödevler | 2 | 10 | 20 |
| Sunum / Seminer hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Kısa sınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Ara sınavlara hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Ara sınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Proje (Yarıyıl ödevi) | 1 | 30 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Arazi çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | 1 | 20 | 20 |
| Yarıyıl sonu sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma | 0 | 0 | 0 |
| Toplam iş yükü | 148 | ||
| AKTS | 6.00 |
| Değerlendirme yöntemleri ve kriterler |
| Yarıyıl içi değerlendirme | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
| Ara sınav | 1 | 40 |
| Kısa sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yarıyıl içi toplam | 40 | |
| Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı | 40 | |
| Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı | 60 | |
| Genel toplam | 100 |
| Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri |
| Ders kitabı | Grunig, James E. "Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik." İstanbul: Rota Yayınları (2005). |
| Yardımcı Kaynaklar | Yüksel, Erkan. Medyanın gündem belirleme gücü. Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001. Başarır, Murat. Stratejik halkla ilişkiler uygulama alanı olarak konu-sorun yönetimi, (Ed:Özgür SELVİ;Zülfiye ACAR ŞENTÜRK) Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları- Yeni Eğilimler, Konya, Eğitim Yayınevi(2019). Yüksel, Erkan. "“Kamuoyu Oluşturma” Ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?." (2007). Saydam, Ali. "Algılama Yönetimi, Rota Yayınları." İstanbul2005 (2005). |