Konu Gündem Yönetimi


Başarır M.

  • Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
  • Tasarlanan Ders Kodu: HİT 548
  • Öğretim Türü: Örgün Öğretim (Normal Öğretim)
  • Dersin Kapsamı: Teorik
  • Akademik Yıl: 2018 - 2019
  • Ders İçeriği:
    Dersin adıDersin seviyesiDersin koduDersin tipiDersin dönemiYerel krediAKTS kredisiDers bilgileri
    KONU GÜNDEM YÖNETİMİİkinci düzeyHİT 548Seçmeli26.006.00Yazdır

       

    Dersin tanımı
    Ön koşul dersleriYok
    Eğitimin diliTürkçe
    KoordinatörDR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BAŞARIR
    Dersi veren öğretim eleman(lar)ıDr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
    Yardımcı öğretim eleman(lar)ıYok
    Dersin veriliş şekliYüzyüze/konferans/sunum
    Dersin amacıKamuoyu oluşturma sürecinde ortam araçların kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
    Dersin tanımıKamuoyuna taşınan gündem ve konuların lehte kullanılmasına yönelik geliştirilen teoriler ve uygulama örnekleri sunulur.

    1-Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
    2-Stratejik halkla ilişkiler ve uygulama alanları.
    3-Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
    4-Kamuoyu nedir? Gelişimini ortaya çıkartan faktörler nelerdir?
    5-Gündem Kurma modeli, temel varsayımları.
    6-Issue management kavramının çıkışı, ilk uygulayıcıları neler yapmışlar konuyu nasıl açıklamışlar.
    7-Hainsworth ve Meng’in konu/sorun yaşam döngüsü.
    8-Konu yönetim modelleri, süreç içerisindeki evreleri.
    9-Grunıg ve Repper’in 7 aşamalı stratejik halkla ilişkiler süreci.
    10-Konu yönetimi ile kriz yönetimi arasındaki ilişki.
    11-Konu yönetimi ile risk yönetimi arasındaki ilişki.
    12-Konu yönetimi ile algı yönetimi arasındaki ilişki.
    13-Konu yönetiminin kuruma kazandırdıkları.
    14-Konu/sorun yönetimi örnek olaylar.
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-


    Dersin öğrenme çıktıları
    1-Kamuoyunu gelişim göstermesine sebep olan toplumsal gelişmeleri kavrar.
    2-Kamuoyu oluşumunda etki eden faktörleri kavrar.
    3-Gündem oluşturma ve medya ilişkisini anlar.
    4-Kurumlar açısından çevre uyumunun önemini kavrar.
    5-Kriz ve risk altında konulara ilişkin plan geliştirir.
    6-
    7-
    8-
    9-
    10-


    *Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
    1-Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
    2-Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
    3-Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
    4-Ekip çalışması becerisinin kazanılması
    5-İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
    6-Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    7-Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
    8-Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
    9-
    10-
    11-
    12-
    13-
    14-
    15-
    16-
    17-
    18-
    19-
    20-
    Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder


    Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
     SayısıSüresi (saat)Sayı*Süre (saat)
    Yüz yüze eğitim14342
    Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler21020
    Sunum / Seminer hazırlama2510
    Kısa sınavlar000
    Ara sınavlara hazırlık11010
    Ara sınavlar111
    Proje (Yarıyıl ödevi)13030
    Laboratuvar000
    Arazi çalışması000
    Yarıyıl sonu sınavına hazırlık12020
    Yarıyıl sonu sınavı111
    Araştırma000
    Toplam iş yükü  148
    AKTS  6.00


    Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
    Yarıyıl içi değerlendirmeSayısıKatkı Yüzdesi
    Ara sınav140
    Kısa sınav00
    Ödev00
    Yarıyıl içi toplam 40
    Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı 40
    Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı 60
    Genel toplam 100


    Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
    Ders kitabıGrunig, James E. "Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik." İstanbul: Rota Yayınları (2005).
    Yardımcı KaynaklarYüksel, Erkan. Medyanın gündem belirleme gücü. Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001. Başarır, Murat. Stratejik halkla ilişkiler uygulama alanı olarak konu-sorun yönetimi, (Ed:Özgür SELVİ;Zülfiye ACAR ŞENTÜRK) Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları- Yeni Eğilimler, Konya, Eğitim Yayınevi(2019). Yüksel, Erkan. "“Kamuoyu Oluşturma” Ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?." (2007). Saydam, Ali. "Algılama Yönetimi, Rota Yayınları." İstanbul2005 (2005).