SILK ROAD 4. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Mart 2025, ss.442-443
Giriş ve Amaç: Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’nca yürütülmekte olan Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Birliği tarafından finanse edilen "Digital Health Guidance Academy for Young Leaders” başlıklı proje çıktılarından “Dijital Labirent” temalı “Dijital Bağımlılık” infografik kısa filmini metodolojik tasarımı ve pedagojik karakteri bakımından incelemek bu çalışmanın amacını teşkil etmektedir. Gereç ve Yöntem: Nitel veri analizi yöntemlerinden doküman analizinin kullanıldığı çalışmada metodolojik tasarım ve pedagojik yapı, temel analiz alanları olarak belirlenmiş, senaryo metni alt temalar çerçevesinde kodlanarak analiz edilmiştir. Bulgular: Metodolojik tasarım açısından bakıldığında senaryonun dört aşamalı bir kurgu dahilinde şekillendiği saptanmıştır. Bu kapsamda i.) literatür taraması, senaryonun; bilimsel çalışmalar, rehberler ve uzman görüşleri ile çerçevelendiğini, ii.) tematik kurgu, konuyu hedef kitle için anlaşılabilir kılacak temalar içerdiğini, iii.) konsept duyarlılığı, dijital labirent örneğinde görüleceği üzere dijital bağımlılık gibi bir sorunu özgün bir konseptte sunduğunu, iv.) infografik düzenleme, sahnelerin dış ses ve ekran metinleri aracılığıyla infografik düzende şekillendiğini gösteren aşamalara karşılık gelmektedir. Pedagojik yapı açısından bakıldığında ise senaryonun, gerçek yaşamdan örnekler, metafor kullanımı ve içgörü sağlayacak sorularla farkındalık; somut öneriler, aşamalı yaklaşım, özgüven ve kontrol algısı oluşturma gibi yollarla motivasyon sağlayacak bir yapıda olduğu saptanmıştır. Ayrıca görsel-işitsel materyallerin, kısa-net mesajların ve kademeli yaklaşımın öğrenme ve akılda tutmayı kolaylaştıracak nitelikte olduğu; süreci somutlaştırma, izleyiciye sorumluluk verme gibi yaklaşımların olumlu davranış değişikliğini teşvik etme niteliği sunduğu görülmüştür. Tartışma ve Sonuç: Bulgular, metodolojik açıdan senaryonun, bilimsel çerçeve, tematik kurgu ve konsept itibariyle özgün bir tasarım arz ettiğini; pedagojik açıdan da farkındalık, motivasyon ve olumlu davranış değişikliği oluşturma niteliklerini haiz olduğunu ortaya koymaktadır.
Introduction and Purpose: This study aims to examine the methodological design and pedagogical characteristics of the infographic short film titled "Digital Labyrinth," which is one of the outputs of the "Digital Health Guidance Academy for Young Leaders" project, funded by the European Union under the Erasmus+ Programme and implemented by the Center for EU Education and Youth Programmes. Materials and Methods: This study employs document analysis, a qualitative data analysis method, to investigate the methodological design and pedagogical structure of the film. The screenplay text was coded and analyzed within the framework of sub-themes. Results: From a methodological perspective, the screenplay follows a four-stage narrative structure. First, the literature review ensures that the screenplay is framed by scientific studies, guidelines, and expert opinions. Second, the thematic structure organizes the content into accessible themes that enhance comprehension for the target audience. Third, conceptual sensitivity is reflected in the digital labyrinth metaphor, which presents digital addiction as a unique and engaging concept. Finally, infographic structuring integrates visual elements, voice-over narration, and on-screen text to create an infographic-style presentation. From a pedagogical perspective, the screenplay is structured to foster awareness through reallife examples, metaphors, and thought-provoking questions, while enhancing motivation by providing concrete recommendations, a step-by-step approach, and reinforcing self-confidence and control. Additionally, the use of audiovisual materials, concise and clear messaging, and a gradual progression facilitates learning and retention. By concretizing the process and assigning responsibility to the viewer, the screenplay effectively encourages positive behavioral change. Discussion and Conclusion: The findings indicate that, from a methodological standpoint, the screenplay presents a scientifically grounded, thematically structured, and conceptually original design. From a pedagogical perspective, it effectively fosters awareness, motivation, and positive behavioral transformation.