Sos-Con II. Uluslararası Sosyal Bilimler & İnovasyon Kongresi, Elazığ, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.158
Artan rekabet işletmelerin hayatta kalabilmek için çeşitli alternatifler ve yenilikler üretmelerini
zorunlu hale getirmiştir. Bu yenilikleri üretirken de teknolojiyi aktif bir şekilde kullanmak günümüzde
kaçınılmaz bir hal almıştır. Geleneksel pazarlama anlayışı gelişen teknolojiyle birlikte farklı bir boyut
kazanmıştır. Yeni nesil iletişim araçları sağladıkları kullanım kolaylıklarıyla hayatımızın her alanında
yer almaktadır. İnsanlar ihtiyaçları olan ürün ve hizmeti internet reklamlarına bakarak veya diğer
dijital pazarlama araçlarını kullanarak bulundukları yerden kolaylıkla tedarik edebilmektedirler.
İşletmelerde daha geniş kitlelere hitap edebilmek ve tüketicilerin karar vermelerini sağlayabilmek için
dijital pazarlama kanallarını kullanmaktadırlar. Özellikle internet reklamları artık işletmeler için hedef
kitlelerine ulaşabilmelerini sağlayan önemli medya araçlarından biri haline gelmiştir. Bu bağlamda;
çalışmada, gelişen teknoloji sayesinde küresel pazar haline gelen dünyada dijital pazarlamanın ve
internet reklamlarının pazarlama açısından önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ayrıca, yoğun
rekabet ortamında işletmelere konuyla ilgili tavsiyeler verilmesi ve tüketicinin işletmelerin dijitalleşme
çabaları hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmak da çalışmanın diğer amaçları arasında
sayılabilmektedir.
Anahtar Sözcükler: Dijital Pazarlama, Reklam, İnternet Reklamcılığı