Ortaokul Öğretmenlerinin Öğrenci Velilerinden Beklentileri


Nuryyeva A., Manolova Yalçın O.

Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, cilt.3, sa.2, ss.63-80, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı, ortaokulda eğitim almakta olan öğrencilerin daha nitelikli eğitim alabilmeleri için öğretmenlerin öğrenci velilerine yönelik beklentilerinin neler olduğunu saptamaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji modeli uygun görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı resmi ortaokulda 20 ve özel ortaokulda görev yapmakta olan 20 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, görüşmeler yüz yüze yapılmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ortaokul öğretmen görüşleri üç kategori altında toplanmıştır. Bu temalar “Veli-öğrenci ilişkisi, istenen ve istenmeyen davranışlar”, “Veli-öğretmen ilişkisi, istenen ve istenmeyen davranışlar”, “Veli-okul ilişkisi” olarak belirlenmiştir. Ortaokul öğretmenleri veli-öğrenci ilişkisine yönelik en çok çocuğun derslerini takip etmeli, çocuğuna sorumluluk vermeli, çocuğuyla yakından ilgilenmeli ve çocuğun teknoloji kullanımını kontrol altına almalı, veli-öğretmen ilişkisine yönelik öğretmenle işbirliği ve iletişim içinde olmalı, saygı duymalı, veli-okul ilişkisine yönelik veli toplantılarına devamlı katılım sağlanmalı olarak belirtmişlerdir.