Ekin Yayınevi, Bursa, 2020
İmalat stratejisi, işletmelerin kendilerini tanıyarak, zayıflıklarını ve üstünlüklerini
belirleyerek rakipleriyle kendilerini rakiplerin üstünlüklerine göre karşılaştırmaları
ile yakalayacakları fırsatları değerlendirerek işletmelerin varlıklarını
sürdürebilmelerinin sağlanmasıdır. İmalat stratejileri, işletmeler için hayati
öneme sahip kararları içeren karar modelleridir. Bu nedenle her işletmenin bir
imalat stratejisinin olması gerekir. Bu stratejinin olması yetmez, bu stratejinin
ilgili işletmeye uygun ve doğru olması da gerekir.
İmalat stratejileri ile ilgili Türkçe kaynak kitap çok bulunmamaktadır. Bu
kitabın hazırlanmasındaki en temel amaç bu eksikliğin giderilmesidir. Bu kitap,
geleceğin işletme yöneticilerine ileride oluşturabilecekleri imalat stratejilerinin
nasıl olması gerektiği konusunda bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.