Erciyes Sanat, cilt.1, sa.1, ss.60-73, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu araştırma, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi müzik bölümü piyano öğretmenleri ve öğrencilerinin dört senelik piyano eğitimi sürecinde, Türk müziği makam dizilerini öğrenme-öğretme durumlarını tespit etmeye yönelik bir boyut taşımaktadır. Araştırmada, bu liselerin piyano ders programlarında bulunan Türk müziği makam dizilerinin hem öğrenci hem de piyano öğretmenleri tarafından hangi seviyede kullanıldığı, müfredat programlarına uygunluğu ile kıyaslanarak ele alınmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile gerçekleşmiş, nicel ve nitel çalışma teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu, Türkiye'nin her bölgesinden 10-25 yıllık hizmet geçmişine sahip İstanbul Avni Akyol, İzmir Işılay Saygın, Ankara Çankaya, Adana Çukurova, Malatya A. Kadir Eriş, Ordu ve Şanlıurfa Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri temsil etmektedir. Araştırmayla ilgili verilerin toplanması safhasında 14 piyano öğretmeniyle görüşme (mülakat) yapılmış ve 280 öğrenciye anket uygulanmıştır. Görüşme soruları, açık ve kapalı uçlu olarak yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmış şekilde biçimlendirilmiştir. Araştırma sonucunda piyano öğretmenlerinin birçoğunun müfredat programına uymadıkları, Türk müziği makam dizleriyle ilgili çalışmalara ve eserlere müfredat programında belirtilen sınıflarda yer vermedikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğunda ise öğretmenlerinin tutumundan dolayı, Türk müziği makam dizisi çalışmalarına zaman ayırmadığı tespit edilmiştir.