Milli Eğitim, cilt.51, sa.233, ss.689-714, 2022 (Scopus)
Bu araştırmada, kodlama öğretimi çevrimiçi platformlarından
biri olan Code.org’un Kurs 2 ünitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma kapsamında “Tyler’ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli” temel
alınmıştır. Çalışmada betimsel ve deneysel yöntemlerden elde edilen nicel ve
nitel veriler bir arada yorumlanmıştır. Veri toplama araçları olarak
araştırmacı notları, başarı testi, gözlem formu, öğrenci görüş formu ve program
değerlendirme anketi kullanılmıştır. Ayrıca, Code.org platformu üzerinde
sunulan istatistiklerden de yararlanılmıştır. Çalışmada, platformun sunduğu
öğretim programına sadık kalınarak ortaokul seviyesindeki 22 öğrenciyle toplam
22 saatlik uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre başarı
testi ortalama puanlarında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde
bir artışın olduğu ancak bu artışın kodlamada yüksek başarıyı sağlamada yeterli
olmadığı görülmüştür. Çalışmaya katılan öğrencilerin Code.org uygulamalarına
ilişkin olumlu görüş bildirdikleri, öğretmenlerin ise Code.org öğretim
programını “orta derecede yeterli” olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Bu
bulgulara dayanarak Code.org Kurs 2 ünitesinin daha yeterli hale getirilmesi
için revizyon yapılması ve kodlama öğretiminde kullanılması önerilmektedir.
In this study, it was aimed to evaluate the Course 2 unit of
Code.org, one of the coding teaching online platforms. Within the scope of the
study, "Tyler's Objective-Centered Evaluation Model" was taken as
basis. In the study, quantitative and qualitative data obtained from
descriptive and experimental methods were interpreted together. Researcher
notes, achievement test, observation form, student opinion form and program
evaluation questionnaire were used as data collection tools. In addition, the
statistics presented on the Code.org platform were also used. In the study, a
total of 22 hours of application was carried out with 22 students at the
secondary level, adhering to the teaching program offered by the platform.
According to the research findings, it was observed that there was a
statistically significant increase in the achievement test average scores in
favor of the posttest, but this increase was not sufficient in ensuring high
success in coding. It was observed that the students who participated in the
study gave positive opinions about the Code.org applications and the teachers
evaluated the Code.org curriculum as "moderately sufficient". Based
on these findings, it is recommended to make the revisions and use the Code.org
Course 2 unit in teaching coding.