Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.12-26, 2020 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın temel amacı, KKTC, Türkiye ve İsveç’teki eğitim ve denetim sistemleri karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma kapsamında, karşılaştırmaya dayalı literatür taraması yapıldıktan sonra elde edilen veriler, analitik yöntem olarak bilinen Bereday Modeli’ne göre analiz edilmiştir. Böylece, araştırmanın ilk aşamasında belirtilen ülkelerin eğitim sistemlerinin genel amacı ve politikaları; eğitim kademeleri itibariyle eğitimin amaçları; eğitim sisteminin yapılanması ile işleyişi, devamında ise bu ülkelerin eğitim denetimi sisteminin genel amacı, yapısı ve işleyişi betimsel betimlenmiş, ikinci aşamasında ise; belirlenen ülkelerin eğitim ve denetim sistemlerinin benzerlikleri ve farklılıkları alt problemler çerçevesinde yan yana getirilerek karşılaştırılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Eğitim sistemi, eğitim denetimi, karşılaştırmalı eğitim denetimi
This study comparatively analyses the education and inspection systems of the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC), Turkey and Sweden. The study examines the general aim and policies of the education systems; the aims of education at each educational level; the administration and functions of the education system and school structure; and also studies the education inspection systems’ main purpose, structure and administration in these three countries. In this respect, the findings of the mentioned countries have been presented based on sub-problems and the identified similarities and differences have been compared side by side in the frame of these sub-problems. This study 15 conducted with in onw of the descriptive methods which is the comparative education model. The comparative literature has been formulated according to The Bereday Model known as the analytical method which is a surveyed descriptive research.
Keywords: Education system, educational ınspection, comparative educational ınspection.