Kano Sporuna Katılım Motivasyonu: Manavgat Destinasyonunda Bir Uygulama


Creative Commons License

ÜLKER M., KILIÇARSLAN D., DERMAN E.

8. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2016, cilt.1, ss.161-171

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.161-171
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bireylerin seyahat motivasyonlarının belirlenmesi ve sağlanması müşteri memnuniyetini, müşteri sadakatini ve kulaktan kulağa duyurumu olumlu yönde etkilemektedir. Motivasyon faktörleri kişiyi harekete geçiren dürtülerden biri olması nedeniyle önem arz etmektedir. Bu nedenle çalışmada Manavgat Kano Festivali’ne katılan sporcuların kano sporuna yönelik motivasyonlarının belirlenmesi ve bu motivasyonların başkalarına tavsiye etme niyetine etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Manavgat Kano Festivali’ne katılan 270 sporcu oluştururken örneklemini ise çalışamaya katılan 89 sporcu oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından 20.04.2015- 22.04.2015 tarihleri arasında festivale katılan sporculara anket tekniği uygulanarak toplanmıştır. Yapılan istatistiksel analizlerin sonucunda “rahatlama” ve “geliştirme” faktörlerinin başkalarına tavsiye etme niyetine etkisinin olmasına rağmen “aktiflik” ve “öğrenme” faktörlerinin tavsiye etme niyetine etkisinin olmadığı sonucu bulunmuştur.