TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Bu çalışma müzik eğitimi alma imkanı olmayan ya da kısıtlı imkanlara sahip olan ilk ve orta öğretim düzeyindeki öğrenci gruplarının müzik eğitimi yoluyla özgüvenlerinin yükseltilmesi, okul ortamında ve toplum içinde kendilerini ifade etme becerilerinin geliştirilmesi ve sanat yoluyla akademik ve sosyal yaşam başarılarının yükseltilmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla planlanacak süreçte çalışılacak öğrenci gruplarına ulaşmak için Kayseri İl ve/veya ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve buna bağlı olarak okul müdürlükleri ile iş birlikleri yapılarak müzik öğretmeni olmayan ve maddi gelir düzeyinin düşük olduğu öğrencilerin daha fazla bulunduğu okullar içinden bir tanesi seçilerek bu okuldaki çocuklarla bir çalışma başlatılacaktır. Planlanan çalışmalar içinde temel müzik eğitimi uygulamaları, küçük enstrüman topluluklarının ve bir koronun kurulması, oyun, müzik ve drama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi bulunmaktadır. Çalışma müzik eğitiminin çocukların hayatlarına hangi yönlerde katkı sağladığı temel sorusuna cevap arayan bir araştırma projesi olmakla birlikte müzik öğretmeni olmayan bir okulda, maddi kısıtlılığı olan çocukları hedef alması ve bu yönüyle eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağlamayı hedeflemesi nedeniyle aynı zamanda bir sosyal sorumluluk projesidir. Çalışmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılacak, nicel verilerin toplanmasında anketler, nitel verilerin toplanmasında ise gözlem, görüşme ve günlükler işe koşulacaktır. Verilerin çözümlenmesi ise tematik betimsel analizlerle gerçekleştirilecektir.