Hemşirelik Eğitiminde Öğrencilerin İnovasyon Becerileri ile Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi


Kocaağalar Akince E.

TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2025 - 2026

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Destek Programı: 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2025
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2026

Proje Özeti

Özet

Günümüzde hızla değişen teknoloji ve bilgi birikimi, farklı sektörlerde olduğu gibi sağlık alanında da yenilikçi yaklaşımların benimsenmesini zorunlu kılmaktadır. Eğitimciler, sağlık profesyonelleri yetiştirirken bireylerin ve toplumun karşılaştığı zorlukları ele almak için yeni çözümler üretmek durumundadırlar. İnovasyon, bireysel yenilikçi düşünme ve problem çözme yetenekleri ile yaratıcı yeni fikirler geliştirilip bunların uygulamaya konulması olarak tanımlanmaktadır. Hızla değişen ve gelişen sağlık sektöründe, hemşirelik eğitiminin misyonunu ilerletmek ve değişime teşvik etmek, hasta bakım ve güvenliğini iyileştirmek için hemşirelik mesleğinde inovasyon kavramını öne çıkarmaktadır. İnovasyon sayesinde hemşirelik eğitiminde daha az kaynak ve klinik uygulama ortamıyla daha fazla öğrenciye kaliteli zaman sağlanacaktır. Hemşirelik öğrencilerinin inovasyon becerilerini geliştirebilmelerini ve bunu eğitimde kullanabilmelerini sağlayacak eğitim etkinliklerinden önce onların öğrenmeye yönelik tutumlarının da incelenmesi gerekmektedir. Öğrenme bireysel olarak gerçekleşen bir süreçtir. Öğrenmenin başarılı olabilmesi için öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum içerisinde olmak önemlidir. Olumlu ya da olumsuz tutum içerisinde olmanın öğrenmenin başarısını etkilediği vurgulanmaktadır. Bu kapsamda çalışma hemşirelik eğitiminde öğrencilerin inovasyon becerileri ile öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.

Bu araştırmada Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde 2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenim görecek olan hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik eğitiminde öğrencilerin inovasyon becerileri ile öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla tanımlayıcı – kesitsel araştırma yöntemi kullanılarak yapılması planlanmıştır. Araştırmanın raporlanmasında STROBE (Strengthening the Reporting of Observational Studies in Epidemiology) kılavuzundan faydalanılacaktır. Verilerin toplanmasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Öğrencilerde İnovasyon Becerileri Ölçeği” ve “Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılacaktır. Verilerin analizi ise SPSS 25.0 vasıtasıyla gerekli istatistiksel yöntemlerle gerçekleştirilecektir.

Bu çalışmanın sonuçları Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından “3. Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam” ve “4. Nitelikli Eğitim” maddelerine katkıda bulanacaktır.

Anahtar Kelimeler: Hemşirelik öğrencileri, hemşirelik eğitimi, inovasyon becerileri, öğrenmeye yönelik tutum.