TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2025 - 2026
Özet
Günümüzde hızla değişen teknoloji
ve bilgi birikimi, farklı sektörlerde olduğu gibi sağlık alanında da yenilikçi
yaklaşımların benimsenmesini zorunlu kılmaktadır. Eğitimciler, sağlık
profesyonelleri yetiştirirken bireylerin ve toplumun karşılaştığı zorlukları
ele almak için yeni çözümler üretmek durumundadırlar. İnovasyon, bireysel yenilikçi düşünme ve problem çözme yetenekleri
ile yaratıcı yeni fikirler geliştirilip bunların uygulamaya konulması olarak
tanımlanmaktadır. Hızla değişen ve gelişen sağlık sektöründe, hemşirelik
eğitiminin misyonunu ilerletmek ve değişime teşvik etmek, hasta bakım ve
güvenliğini iyileştirmek için hemşirelik mesleğinde inovasyon kavramını öne
çıkarmaktadır. İnovasyon sayesinde hemşirelik eğitiminde daha az kaynak ve
klinik uygulama ortamıyla daha fazla öğrenciye kaliteli zaman sağlanacaktır. Hemşirelik
öğrencilerinin inovasyon becerilerini geliştirebilmelerini ve bunu eğitimde
kullanabilmelerini sağlayacak eğitim etkinliklerinden önce onların öğrenmeye
yönelik tutumlarının da incelenmesi gerekmektedir. Öğrenme bireysel olarak
gerçekleşen bir süreçtir. Öğrenmenin başarılı olabilmesi için öğrenmeye yönelik
olumlu bir tutum içerisinde olmak önemlidir. Olumlu ya da olumsuz tutum
içerisinde olmanın öğrenmenin başarısını etkilediği vurgulanmaktadır. Bu
kapsamda çalışma hemşirelik eğitiminde öğrencilerin inovasyon becerileri ile
öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu araştırmada Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Bölümü’nde 2024-2025 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenim
görecek olan hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik eğitiminde öğrencilerin
inovasyon becerileri ile öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla
tanımlayıcı – kesitsel araştırma yöntemi kullanılarak yapılması planlanmıştır.
Araştırmanın raporlanmasında STROBE (Strengthening the Reporting of
Observational Studies in Epidemiology) kılavuzundan faydalanılacaktır.
Verilerin toplanmasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Öğrencilerde İnovasyon
Becerileri Ölçeği” ve “Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılacaktır.
Verilerin analizi ise SPSS 25.0 vasıtasıyla gerekli istatistiksel yöntemlerle
gerçekleştirilecektir.
Bu çalışmanın sonuçları Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarından “3. Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam” ve “4. Nitelikli Eğitim” maddelerine katkıda bulanacaktır.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik öğrencileri, hemşirelik eğitimi, inovasyon becerileri, öğrenmeye yönelik tutum.