Öner G., Karaağaç A.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
Eğitim, önceden belirlenmiş amaçlar doğrultusunda
insanların düşüncelerinde, tutum ve davranışlarında ve yaşamlarında belirli
iyileştirme ve geliştirmeler sağlamaya yarayan sistematik bir süreçtir. Eğitim
süreci boyunca pek çok ders verilir. Sosyal Bilgiler dersi de bu süreç
doğrultusunda alınan önemli derslerden bir tanesidir. Sosyal Bilgiler Eğitimi
kendi içerisinde de birbirinden farklı disiplinleri barındıran çalışma
alanıdır. Bu çalışma alanının her bir disipline yönelik olarak hazırlanan
kazanımların aktarımında dersin aktarıcıları olan sosyal bilgiler öğretmenleri
tarafından farklı farklı materyaller kullanılmaktadır. Günümüzde bilgisayar
teknolojilerinin gelişmesiyle materyaller uygun bilgisayar programlarında 3
boyutlu olarak tasarlanıp, 3D yazıcılarla üretilebilmektedir. 3 boyutlu yazıcı
teknolojileri sayesinde, zorlu kavramların öğrencilere açıklanması öğrencilerin
ilgisini çekip daha etkin derse katılımlarının sağlanması ve sınıf içi
etkileşim daha kolay olabilmektedir. Sosyal Bilgiler dersinin önemli
disiplinlerinden olan coğrafya konularının öğretilmesinde 3 boyutlu yazıcılar
kullanarak, öğrenciler tarafından anlaşılması güç olan konuların anlatılmasını
kolaylaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 3D yazıcılarla sosyal
bilgilerde coğrafya konularının öğretimi araştırılacaktır. Araştırma 2021-2022
eğitim-öğretim yılında “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğretim alanında 5. Sınıf
öğrencileri ile yapılacaktır. Bu proje kapsamında nitel bir araştırma yöntemi
kullanılacaktır. Sonuç olarak eğitim politikalarının bu yeni teknolojiye uygun
hale getirilmesi ve coğrafya konularının bu teknoloji ile verimliliğini
arttırılması amaçlanmıştır.