Coğrafya Konularının Öğretiminde 3D Yazıcıların Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, TÜBİTAK-BİDEB, Danışman


Öner G., Karaağaç A.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Kasım 2021
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2022

Proje Özeti

Eğitim, önceden belirlenmiş amaçlar doğrultusunda insanların düşüncelerinde, tutum ve davranışlarında ve yaşamlarında belirli iyileştirme ve geliştirmeler sağlamaya yarayan sistematik bir süreçtir. Eğitim süreci boyunca pek çok ders verilir. Sosyal Bilgiler dersi de bu süreç doğrultusunda alınan önemli derslerden bir tanesidir. Sosyal Bilgiler Eğitimi kendi içerisinde de birbirinden farklı disiplinleri barındıran çalışma alanıdır. Bu çalışma alanının her bir disipline yönelik olarak hazırlanan kazanımların aktarımında dersin aktarıcıları olan sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından farklı farklı materyaller kullanılmaktadır. Günümüzde bilgisayar teknolojilerinin gelişmesiyle materyaller uygun bilgisayar programlarında 3 boyutlu olarak tasarlanıp, 3D yazıcılarla üretilebilmektedir. 3 boyutlu yazıcı teknolojileri sayesinde, zorlu kavramların öğrencilere açıklanması öğrencilerin ilgisini çekip daha etkin derse katılımlarının sağlanması ve sınıf içi etkileşim daha kolay olabilmektedir. Sosyal Bilgiler dersinin önemli disiplinlerinden olan coğrafya konularının öğretilmesinde 3 boyutlu yazıcılar kullanarak, öğrenciler tarafından anlaşılması güç olan konuların anlatılmasını kolaylaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 3D yazıcılarla sosyal bilgilerde coğrafya konularının öğretimi araştırılacaktır. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında “İnsanlar, Yerler ve Çevreler” öğretim alanında 5. Sınıf öğrencileri ile yapılacaktır. Bu proje kapsamında nitel bir araştırma yöntemi kullanılacaktır. Sonuç olarak eğitim politikalarının bu yeni teknolojiye uygun hale getirilmesi ve coğrafya konularının bu teknoloji ile verimliliğini arttırılması amaçlanmıştır.