ALTUN F. (Yürütücü), ASLANBAY H. H.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2020 - 2022
Betonarme kiriş elemanlarına şantiye uygulamalarında belli bölgelerde, değişken geometrilerde çeşitli sebeplerden dolayı (Elektrik, telefon ve bilgisayar ağları, su, buat ve diğer tesisat yapılanması vb.) boşluklar oluşturulmaktadır. Bu tür boşluklara şantiyelerde çok sık rastlanmaktadır. Bırakılan bu boşluklar sebebiyle boşluğun bırakıldığı bölgedeki etriyeler kesilmekte ve o bölgede kesme kuvvetini karşılayacak donatı bulunmamaktadır. Bu durum kirişin davranışına önemli derecede etki etmektedir. Bu çalışma kapsamında boşlukların betonarme kirişin davranışı üzerine etkisinin deneysel olarak analiz edilmesi hedeflenmektedir. Boşluklar moment değerlerinin düşük olduğu kirişin eğilme bölgesinde yani açıklık ortasında tasarlanacaktır. Boşluklar dairesel olarak kiriş yüksekliğinin %20 ,%40 %60 oranında konumlandırılacaklardır. Mesnet koşulu olarak gerçek davranışı temsil etmesi açısından mesnet noktalarının dönmesini, hareketini engellemek amacıyla ankastre mesnet olarak dizayn edilecektir. Kiriş numuneleri 1/1 ölçekte imal edilecektir. Kirişler boşluksuz ve her boşluk yüzdesi oranını temsil edecek adette üretilecektir. İmal edilen kirişler laboratuvar ortamında deney düzeneğine yerleştirilip hidrolik kriko yardımıyla monotonik yükleme testine tabi tutulacaklardır. Kirişlerin yük-deplasman değerleri elde edilerek Abaqus sonlu elemanlar programında aynı özelliklere sahip analiz edilen kiriş numunelerinin yük-deplasman verileriyle karşılaştırılıp irdeleneceklerdir. Karşılaştırma sonucunda elde edilen veriler üzerinden boşluk konumu ve boşluk oranı kriterlerinde öneriler sunulacaktır. |