Öner G., Karaman K., Şahin S., Altındiş E.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2024
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Farklılaştırılmış İngilizce Programı projesinin ana amacı, İngilizce öğretiminin disiplinler arası öğrenme anlayışına uygun bir şekilde düzenlenmesi ile her ortamın bir dil okuluna dönüştürülebileceği bilincini oluşturmaktır. Öğretmenlerde; eğitim öğretim faaliyetlerinde doğal, tarihi, turistik ortamların ders kazanımları ile ilişkilendirilerek kullanılması bilincinin oluşması ile okullarda sadece bilgi aktarımının önüne geçerek bilimsel değerlerin kültürel ve sosyal değerlerle birleştirilmesi, aynı zamanda çevre bilinci oluşturulması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda; uygulama örnekleri, program farklılaştırma unsurlarından biri olan çevre faktörünün, disiplinler arası iş birliğini geliştirecek şekilde kullanılmasına yönelik oluşturulmuştur. Böylece, proje kapsamında İngilizce öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını İngilizce öğretim müfredatları ile nasıl ilişkilendirebilecekleri yönünde farkındalık kazandırılacaktır. Türkiye geneli MEB bünyesinde görev yapan 30 İngilizce Öğretmeni projenin ana hedef kitlesini oluşturmaktadır. Projede paylaşılan bilgi ve kazanılan tecrübelerin Türkiye geneline yayılması için katılımcıların farklı şehirlerden tercih edilmesine özen gösterilecektir. Proje içeriğinin paylaşılması, yaygınlaştırılması ve sürdürülebilmesi sonucunda diğer öğretmenler, dolayısıyla öğrenciler ve aileleri; farklı yaklaşımlar öğrenmeye teşvik edilecektir. Yabancı dil öğretiminin dilbilgisi kurallarıyla geleneksel yollarla değil okul dışı öğrenme ortamlarında farklı disiplinlerle ilişkilendirilerek de öğrenilebileceğini fark edeceklerdir. Yabancı dil öğrenmeye ilginin artması toplum genelinde teknolojik ve bilimsel süreçlerin uluslararası boyutta incelenmesine imkân verecek ve ulusal boyutta uygulama örneklerinin çoğaltılmasını sağlayacaktır. Yabancı dil alanında yaşanan gelişmeler, bilimin her alanında gelişmelerin önünü açacak ve ülkemizin refah düzeyinin gelişmesine katkı sağlayacaktır.