TÜBİTAK Projesi, 2021 - 2022
İçinde yaşadığımız 21. yüzyılda
teknolojik gelişmelerin etkisiyle, dünya üzerindeki uzak noktalar birbirine
hiç olmadığı kadar yakın hale gelmiştir; bu yakınlığın beraberinde avantajlar
ve dezavantajlar getirmiş olduğu görülmüştür. Çinin Vuhan kentinde ortaya
çıktığı iddia edilen bir virüsün,
yeryüzünde insanların yaşadığı her yere kısa sürede yayıldığı
görülmüştür. Hastalıktan
kaynaklanan korku ve endişenin yanı sıra sosyal yalıtılmışlık, geleceğe
ilişkin belirsizlik ve ekonomik sıkıntılar, tüm insanların yaşadığı stres ve
kaygıyı artırmıştır. Dünya
genelinde Pandemi oluşturan Covid-19 toplumsal yaşama ve dolayısıyla hayat
rutinine etkisinin ne gibi kalıcı etkileri olacağı merak konusudur. Bu
sürecin getirdiği toplumsal zorunluluklar ülkemizde de etkili olmuştur. Toplumsal yapı birimleri, insanların
bir arada yaşaması için gerekli faaliyetleri düzenlemekte ve belirlemektedir.
Her toplumda farklı içerik ve nitelikte olduğu değişebilmekle birlikte
yaşamsal sürekliliği sağlamak ve bu sürekliliği sürekli kılmak amacıyla
etkinlik yürüten toplumsal kurumlara rastlanmaktadır. Covid-19 ‘un Türkiye’de
yayılması, eğitim kurumunu da önemli ölçüde etkilemiştir. Virüsün kaygı verici
şekilde yayılması, eğitim kurumlarını uzaktan eğitime zorlamıştır. Yeni
duruma göre öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler ve ebeveynler için çeşitli
seçeneklerle farklı durumların
birbirleriyle olan bağlantısı kurulmaya çalışılmış, farklı eğitim yöntemleri geliştirmişlerdir.
Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerine, Covid-19 salgının ülkemizde eğitim bileşenleri üzerindeki etkileri
neler olduğu öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri üzerinden ele
alınmıştır. Yine Türk Eğitim sisteminin yaşananlardan ne ölçüde
etkilendiği ve bu etkilerin telafisi için neler yapılabileceği bu çalışmada
Okul yöneticilerimiz ve öğretmenlerimizin görüşleri üzerinden ele alınmaya
çalışılmıştır. Araştırmaya ilkokul ve ortaokul kademelerinde görev yapan 15
öğretmen ve yönetici katılmıştır. Çalışmanın verileri Yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve kişisel bilgi formu araçları ile toplanmıştır. Çalışma
sonuçlarında uzaktan eğitimde öğrenci katılımı, öğrencilere ulaştırılmasında
yaşanan aksaklıklar ve öğrenciler arasındaki gelir eşitsizliği, öğrenci ve
öğretmen motivasyonu gibi etkenler görüşmeciler tarafında ifade edilen
noktaların başında gelmektedir. Bu etkenlerin eğitime ulaşmada ne ölçüde
etkili olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. |