Öztekin H., Aydın H. (Yürütücü)
Erasmus Projesi, 2019 - 2021
Literatürde yer alan
bazı araştırma bulguları, öğretmenlerin ya tamamının, ya da çok büyük bir oranının
daha önce çocuk ihmal ve istismarıyla ilgili resmi bir eğitim almadıklarını göstermektedir.
Bu sorunlu yanlara ve onu yönetebilmeye yönelik artan bilgi ve farkındalık,
okulu erken terk etme ve bunun sebep olduğu kayıplar ile mücadele etme yanında
tüm öğrenciler için başarı olanağı sunmayı destekleyecek yeterliklerin
edinimini sağlayacaktır. Proje başvurusu bu sorunsaldan hareket etmektedir ve
bu konuların sağlıklı bir şekilde tespitinde stratejik bir potansiyel içeren
öğretmenlerin hem konuya ilişkin bilgi, bilinç ve farkındalıklarını hem de
soruna ilişkin süreç yönetimi becerilerini güçlendirerek öğretmeye ve öğrenmeye
güçlü bir şekilde odaklanırken, öğrencinin başarısını ve etkinlik derecesini
olumsuz yönde etkileyen faktörlere ve okulların karşı karşıya kaldıkları yeni
ve karmaşık zorluklara yeterli cevabı vermeyi amaçlamaktadır.