Z Kusagı Tüketicilerinin Akıllı Bankacılık Hizmetlerindeki Etkileşim Beklentileri: Nitel Bir Çalışma


Koçak Z. K., Kibar R.(Yürütücü)

TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2024 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Destek Programı: 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
  • Başlama Tarihi: Mart 2024
  • Bitiş Tarihi: Mart 2025

Proje Özeti

Bu projenin temel amacı Z kuşağı tüketicilerinin bankacılık uygulamaları ile olan etkileşimlerine ilişkin beklentilerini teknolojik yenilikler açısından araştırmaktır. Bu doğrultuda Z kuşağı tüketicilerinin bankacılık sektöründeki akıllı teknoloji kullanımının geleceğine ilişkin algıları ve akıllı bankacılık uygulamalarına yönelik beklentilerinin keşfedilmesi hedeflenmektedir. Teknoloji inovasyonu, bankaların geleneksel olarak işlerini yürütme şekillerini değiştirerek müşterilere yeni ve gelişmiş hizmetler sunmalarına olanak tanımaktadır Bankacılık sektöründeki en son yeniliklerden biri akıllı bankacılık hizmetleridir (SBS-Smart Banking Services) Akıllı bankacılık hizmetleri ile bankalar, müşterilerinin hesaplarına özel uygulamalar aracılığıyla 7/24 erişim olanağı sağlamaktadır. Günümüzde en yaygın bankacılık işlem yöntemi geleneksel olarak çevrimdışı perakende bankacılıktır. Ancak akıllı bankacılık hizmetleri (ABH) ortaya çıkan yeni bir trend olarak parlak bir geleceğe sahiptir.

 

Bu proje çalışmasının keşfedici doğası ve akıllı bankacılık hizmetlerine ilişkin tüketici beklentileri üzerine önceden var olan araştırma çalışmalarının bulunmaması nedeniyle nitel bir araştırma tasarımı uygulanacaktır. Bu araştırma yaklaşımı, bakış açılarını keşfetmek için daha zengin ve daha derin bilgi sağladığından, araştırmacıların problemi daha iyi bir başlangıç anlayışına ulaşmalarına ve fenomenin tutum etkilerini belirlemelerine olanak tanıdığı için tercih edilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda katılımcılar Z kuşağı bireyler içerisinden belirlenecektir. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin analizinde NVIVO 14 paket programı kullanılacaktır. Veriler tematik analiz kullanılarak analiz edilecektir.

Proje çıktıları uluslararası bir makale çalışması yapılacaktır. Ayrıca projeden elde edilen deneyimlerle literatür bilgisi ve projede kullanılacak NVIVO programı hakkında bilgi sahibi, bağımsız araştırmacılar yetiştirilebilecektir. Yine projeden elde edilecek bilimsel çıktıların pazarlama literatürüne katkı sağlaması öngörülmektedir.