Koçak Z. K., Sarıboğa G.(Yürütücü)
TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2024
Bu projenin temel amacı, marka itibarı ve marka
değeri ilişkisinde kurumsal sosyal sorumluluğun düzenleyici rolünü
araştırmaktır. İlgili
literatür kurumsal sosyal sorumluluğun markanın değerini oluşturmada ve
tüketicilerin destekleyici davranışsal niyetlerini etkilemede önemli bir rol
oynadığına işaret etmektedir. Bir işletmenin sosyal açıdan sorumlu bir varlık
olarak itibarı, marka değeri oluşturmada olumlu bir bileşendir. Dolayısıyla,
bir kuruluşun kurumsal sosyal sorumluluğuna ilişkin tüketici algıları marka
değeri üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir. Bu bağlamda işletmeler marka
değeri oluşturmada ve sürdürülebilir bir başarıya katkıda bulunmak için
kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerini desteklemelidir. İlgili literatürün
işaret ettiği araştırma sonuçları dikkate alındığında marka itibarının marka
değeri üzerindeki etkisinin ve kurumsal sosyal sorumluluğun bu ilişkideki
düzenleyici etkisinin araştırılması önemli bir
araştırma konusudur. Bu projeden elde edilecek çıktılar marka itibarının marka
değerine dönüştürülmesine ve bu süreçte kurumsal sosyal sorumluluğun
düzenleyici etkisine yönelik sonuçlar sunacaktır. Proje sonuçlarının pazarlama
literatürüne ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi noktasında işletmelere
katkı sağlaması beklenmektedir.
Bu projede, nicel bir araştırma
yaklaşımı kullanmaktadır. Marka itibarı ve marka değeri ilişkisinde kurumsal
sosyal sorumluluğun düzenleyici etkisi ile ilgili hipotezleri test etmek için
yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılacaktır. Ampirik bir araştırma olan
bu projede amaçlı örnekleme yöntemi kullanılacaktır. Bu projede hedef
katılımcıları Kayseri ilindeki Starbucks ve Kahve Dünyası mağazalarının
müşterileri oluşturmaktadır. Veriler, son üç ay içerisinde bu markalardan kahve
satın almış tüketicilerden yüz yüze anket tekniği ile toplanacaktır. Verilerin
toplanmasında marka itibarı ölçeği, marka değeri ölçeği ve kurumsal sosyal
sorumluluk ölçeği kullanılacaktır. Elde edilen veriler SPSS 24.0 ve SmartPLS
4.0 programları kullanılarak analiz edilmektedir.
Proje çıktıları uluslararası bir
makale çalışması yapılacaktır. Ayrıca projeden elde edilen deneyimlerle literatür
bilgisi ve projede kullanılacak SmartPLS ve SPSS programları hakkında bilgi
sahibi, bağımsız araştırmacılar yetiştirilebilecektir. Yine projeden elde
edilecek bilimsel çıktıların pazarlama literatürüne katkı sağlaması
öngörülmektedir.