Yabancı Diller
İngilizce, B2 Orta Üstü
Yaptığı Tezler
Doktora, İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikâyelerin etkisi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, 2015
Yüksek Lisans, İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim, 2011
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
Dr.Öğr.Üyesi, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, 2018 - Devam Ediyor
Yrd.Doç.Dr., Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim, 2015 - 2018
Araştırma Görevlisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim, 2010 - 2015
Verdiği Dersler
Bilişim Teknolojileri, Lisans, 2022 - 2023
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
An examination of preservice classroom teachers’ perceived importance, self-efficacy beliefs, practices, and conceptions related to new literacies: a mixed design studyKocaarslan M., YAMAÇ A.Journal of Computing in Higher Education, 2023 (SSCI)
-
Effect of digital writing instruction with tablets on primary school students' writing performance and writing knowledgeYamaç A., Öztürk E., Mutlu N.COMPUTERS & EDUCATION, cilt.157, 2020 (SCI-Expanded)
-
Relationships among Fourth Graders' Reading Anxiety, Reading Fluency, Reading Motivation, and Reading ComprehensionYAMAÇ A., Sezgin Z. C.EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.43, sa.194, ss.225-243, 2018 (SSCI)
-
Examination of the Relationships between Fifth Graders' Self-Regulated Learning Strategies, Motivational Beliefs, Attitudes, and AchievementOcak G., Yamac A.KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.13, sa.1, ss.380-387, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
-
How Digital Reading Differs from Traditional Reading: An Action ResearchYamaç A., Öztürk E.International Journal of Progressive Education,, cilt.15, sa.3, ss.207-222, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Dijital Okuma ve Yazma Uygulamalarının İlkokul Düzeyinde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının AlgılarıYAMAÇ A.Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.8, sa.1, ss.1-25, 2019 (Hakemli Dergi)
-
Türkiye’deki İlkokul Öğretmenlerinin Yazma Öğretimi Uygulamaları ve Algılarının Değerlendirilmesi: Bir Karma Yöntem AraştırmasıÖZTÜRK E., Yamaç A.HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.33, sa.4, ss.846-0, 2018 (Scopus)
-
Yeni Okuryazarlığa Genel Bir Bakış: Karar Alıcılar, Araştırmacılar ve Öğretmenler İçin Bazı ÖnerilerYAMAÇ A.Kuramsal Eğitimbilim, cilt.11, sa.3, ss.383-410, 2018 (Hakemli Dergi)
-
Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Sınavlarında Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesiKOCAARSLAN M., YAMAÇ A.Trakya Eğitim Dergisi, cilt.8, sa.2, ss.431-448, 2018 (Hakemli Dergi)
-
The Effect of The Teaching Practice Course on Pre-Service Elementary Teachers’ Technology Integration Self-EfficacyÜnal E., YAMAÇ A., Uzun A. M.Malaysian Online Journal of Educational Technology, cilt.5, sa.3, ss.39-53, 2017 (Hakemli Dergi)
-
The effect of digital storytelling in improving the third graders’ writing skillsYAMAÇ A., Ulusoy M.International Electronic Journal of Elementary Education, cilt.9, sa.1, ss.59-86, 2016 (Scopus)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının yazma ve yazma öğretimine ilişkin deneyim ve inançlarıYamaç A., Çeliktürk Sezgin Z., Kocaarslan M.TURKISH STUDIES, cilt.11, ss.2355-2370, 2016 (Hakemli Dergi)
-
Sınıf öğretmenleri için bir öğretim aracı etkileşimli kelime duvarı ve etkinlikleriKOCAARSLAN M., YAMAÇ A.Eğitimde Kuram ve Uygulama, cilt.11, ss.834-850, 2015 (Hakemli Dergi)
-
İlkokul Dördüncü Sınıf Düzeyinde Bir Öğrencinin Sesli Okuma Akıcılığını Artırmaya Yönelik Bir UygulamaYAMAÇ A.Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.23, sa.2, ss.631-644, 2015 (Hakemli Dergi)
-
Development of the reading anxiety scale for elementary and middle school students: Validity and reliability study İlkokul ve ortaokul öğrencileri için okuma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmasıÇeliktürk Z., Yamaç A.Elementary Education Online, cilt.14, sa.1, ss.97-107, 2015 (Scopus)
-
Birinci sınıf öğretmeni olmak Fenomenolojik Bir ÇalışmaYAMAÇ A.Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik Bir Çalışma)., cilt.13, ss.362-376, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Becoming a first grade teacher (a phenomenological study) Birinci si{dotless}ni{dotless}f öǧretmeni olmak (fenomenolojik bir çali{dotless}şma)Yamaç A.Elementary Education Online, cilt.13, sa.2, ss.362-376, 2014 (Scopus)
-
Classroom emotions scale for elementary school students Ces EssYAMAÇ A.Mevlana International Journal of Education, cilt.1, ss.150-163, 2014 (Hakemli Dergi)
-
Yaşayan bilim insanlarının akademik hayat hikâyelerine yönelik görüşleriOCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., YAZICIOĞLU A.E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi., cilt.4, sa.4, ss.35-54, 2013 (Hakemli Dergi)
-
Service teachers' academic achievements in online distance education: The roles of online self-regulation and attitudesUzun A. M., Unal E., Yamac A.Turkish Online Journal of Distance Education, cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
-
Self- efficacy for learning form (SELF) for pre-service teachers: The study of reliability and validityOCAK G., YAMAÇ A.Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.14, sa.2, ss.91-105, 2013 (Hakemli Dergi)
-
PRE SERVICE TEACHERS ACADEMIC ACHIEVEMENTS IN ONLINE DISTANCE EDUCATION The Roles of Online Self Regulation and AttitudesUZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION, cilt.14, sa.2, ss.131-140, 2013 (Scopus)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleriKURTDEDE FİDAN N., DUBAN N., YÜKSEL A., KASAPOĞLU K., YAMAÇ A.Kuramsal Eğitim, cilt.6, sa.1, ss.136-159, 2013 (Hakemli Dergi)
Kitap & Kitap Bölümleri
-
Çocukların Dil Becerilerinin DeğerlendirilmesiYamaç A.İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Mustafa KOCAARSLAN, Editör, Vizetek, Ankara, ss.427-453, 2021
-
Erken Okuryazarlık Eğitiminde Teknoloji EntegrasyonuYAMAÇ A.Erken Okuryazarlık Eğitimi, Gonca Uludağ, Tuğba Durmuş, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.139-154, 2020
-
Sınıf Yönetimi YaklaşımlarıYAMAÇ A.Sınıf Yönetimi, Demirdağ Seyithan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.48-71, 2016
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
-
Yeni okuryazarlıklar bakış açısından ilkokulda dijital okuma: Sistematik bir derleme.YAMAÇ A.18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019
-
The effect of digital writing instruction on the primary school students’ writing skills.YAMAÇ A., ÖZTÜRK E., MUTLU N.5th International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICESLT), Sarajevo, Bosna-Hersek, 6 - 10 Kasım 2019
-
Stratejik Dijital Yazma Çevresi: Çevrim Ġçi Bir YazmaUygulamasıYAMAÇ A., ÖZTÜRK E.18.Uluslar Arası Sınıf Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
-
Sınıf Öğretmeni adayları dijital bağlamlarda hangi okuryazarlık faaliyetlerine katılıyorlar? Bir Karma Yöntem Araştırması.YAMAÇ A.VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevrim İçi Araştırma ve Anlama DeneyimleriYamaç A., ÖZTÜRK E.17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.212
-
Okuma ve yazma eğitiminde teknoloji entegrasyonuYAMAÇ A.International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuryazarlık Algılarının/Anlayışlarının Metaforlar Aracılığı İle İncelenmesiYAMAÇ A.International Conference on Quality in Higher Education, 7 - 08 Aralık 2017
-
İlkokul Düzeyinde Yazma ÖğretimiUygulamalarının DeğerlendirilmesiÖZTÜRK E., YAMAÇ A.16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), 8 - 11 Mayıs 2017
-
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Kullanımları Ve Kullanımlarını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesiÜNAL E., YAMAÇ A.Uluslararası Yükseköğretimde Kalite Kongresi, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.721-724
-
Yazar Öz Algısı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması Geçerlik Ve Güvenirlik ÇalışmasıYAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.2103-2113
-
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Kaygısı Okuma Motivasyonu Okuma Akıcılığı Ve Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesiYAMAÇ A., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016
-
Sınıf Öğretmenlerinin Yazılı Sınavlarda Sordukları Metne Dayalı Anlama Sorularının İncelenmesiKOCAARSLAN M., YAMAÇ A.15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 Mayıs 2016 - 14 Ocak 2017
-
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma bilgisiYAMAÇ A.13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014
-
Sınıf öğretmenleri için etkili bir öğretim aracı: Kelime Duvarı ve EtkinlikleriKOCAARSLAN M., YAMAÇ A.22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
-
Öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin deneyim ve inançlarıYAMAÇ A., KOCAARSLAN M., ÇELİKTÜRK SEZGİN Z.12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013
-
Pre-Servıce Teachers Academıc Achıevements In Onlıne Dıstance Educatıon: The Roles Of Onlıne Self-Regulatıon And AttıtudesUZUN A. M., ÜNAL E., YAMAÇ A.6th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2012
-
Birinci sınıf öğretmeni olmak (Fenomenolojik bir çalışma)YAMAÇ A.21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
-
İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Fen Öğretiminde Drama Tekniğini Kullanmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi.OCAK G., OCAK İ., YAMAÇ A., Özer G.10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011
-
Sınıf öğretmeni adaylarının gözüyle öğretmen eğitimcilerinin özellikleriDUBAN N., KURTDEDE FİDAN N., KASAPOĞLU K., YÜKSEL A., YAMAÇ A.11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
-
Felsefe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması (Attitude Scale Towards The Philosophy Course: The Study of Validity and Reliability).OCAK G., Ergün M., YAMAÇ A.I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
Desteklenen Projeler
YAMAÇ A., ÖZTÜRK E., MUTLU N., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Geleneksel Kağıt Kaleme Dayalı Yazma Öğretimi ve Tabletlerle Dijital Yazma Öğretiminin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yazma Performansı Yazma Bilgisi ve Yazma Motivasyonu Üzerindeki Etkisi, 2017 - 2020
Metrikler
Akademi Dışı Deneyim
Diğer Kamu Kurumu, Meb
Milli Eğitim Bakanlığı