Liseli kız öğrencilerin romantik ilişkilerinin aile bağları ve dindarlık düzeyleri ile ilişkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, -, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Esra YÜCEL

Danışman: Mustafa Ulu

Özet:

Araştırmanın amacı lisede öğrenim gören kız öğrencilerin romantik ilişkilerinin aile bağları ve dindarlık düzeyleri ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmanın evreni Kayseri ili ortaöğretim kademesinde öğrenim gören kız öğrenciler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklem grubu evrendeki öğrenciler arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılan 502 kız öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılarak bu öğrencilere belirlenen ölçekler uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS v.23 programında analiz edilmiştir. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Romantik İlişkilerde Yakınlık Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, Üç Boyutlu Bağlanma Ölçeği ve Yeniden Yapılandırılmış Dini Yönelim Ölçeği kullanılmıştır.

Yapılan analizlerin sonucunda bireylerin bağlanma stilleri ile akademik başarı, karşı cinse yönelim, romantik ilişkilerindeki yakınlık seviyesi, dini yönelim ve aile tutumları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bununla beraber romantik ilişkilerindeki yakınlık düzeyi ile akademik başarı, dini yönelim ve aile tutumları arasında da anlamlı ilişkiye rastlanmıştır. Aynı zamanda dini yönelimleri ile karşı cinse yönelim, akademik başarı ve aile tutumları arasında da anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Aile tutumlarının da karşı cinse yönelim ve akademik başarı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.