Advergame ve satın alma davranışı ilişkisi: Oyuncular üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Erciyes Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla ilişkiler ve Tanıtım, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TALHA İPEK

Danışman: Mustafa Cıngı

Özet:

Tüketiciler, pek çok amaca hizmet eden ortamlarla etkileşim hâlinde olmaktadır. Bu etkileşimde bulunduğu ortamlardan biri de reklam ve oyunun birleştiği "Advergame (Reklam Oyunu)" uygulamasıdır. Eğlenceye dayalı bir uygulama olan Advergame, reklam ve pazarlama amacına hizmet etmektedir. Advergame uygulamasıyla marka, tüketici\hedef kitle ile eğlenceli iletişim kurup, tüketiciye ürünü\hizmeti tanıtmak ve tüketicinin satın alma davranışına etkide bulunmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, advergame uygulamasının, oyuncular üzerinde etkisini ölçmek amacıyla, Kütahya'nın Simav ilçesinde, 64 kişiden oluşan, yarı deneysel bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışma Türkiye'de doğrudan, advergame ve satın alma davranışına ilişkin, Z kuşağına yönelik mobil platform oyunu seçilerek yapılan ilk yarı deneysel çalışmadır. Bu çalışmadan elde edilen istatistiki sonuçlara göre reklam oyununu oynayanların, markayı daha arkadaş canlısı gördüğü ve markayı daha eğlenceli buldukları ortaya konmuştur.